www.marcellina.cz

PILATES                                      

JÓGA                              

WELLNESS                                 

Reference:

Napsat Marcele reference je radost. Cvičit jsem začala bohužel až po porodu, kdy jsem trpěla křížovými bolestmi. Pilates s Marcelou mě vrátil nejen do formy během několika měsíců, ale přestaly i bolesti a mohla jsem konečně fungovat jako dříve. Je skvělá, srdečná a vše vysvětlí, třeba 10 x :-) Janča T., Písek

Líbí se mi Marcely přístup, nasazení, způsob vedení lekcí a skvělý projev. Kvalitně si zacvičím a odreaguji. Míša, Písek

"Marcela mi vždy zdvedne náladu. Svoji práci odvádí na 1. Její erudovaný projev, empatie a lehkost jakou třeba jógová témata podává z ní dělá skutečného profesionála. Mám Marcelu ráda pro její nenucenost a pohodovou atmosféru na lekcích." Dagmar R.

Marcela                    jestřábová

Desatero principů

a doporučení pro Vaši úspěšnou praxi


1. Buďte tady a teď. Cvičte a dýchejte vědomě. Cviky přizpůsobujte svým možnostem. Měřítkem úspěchu je prospěšnost cvičení, Váš dobrý pocit a úleva.Vychutnejte si Váš čas pro sebe plnými doušky.


2. Držte se instrukcí. Jednotlivé cviky aktivují svaly automaticky. Řekli byste přirozeně, "dělá se to samo".  Pouze však za předpodkladu ideálních vstupních podmínek - harmonické fungovaní svalového aparátu bez dysbalancí a korektní držení těla. Jelikož je tato situace spíše utopií, je vhodné opravovat držení těla a svaly zapojovat řízeně.


3. Co do cvičení vložíte se Vám vrátí. Stejné pohyby lze vykonat pasivně i bez větší námahy, nicméně bez výsledku. Mentální práce, soustředění na prováděné cvičení a aktivní zapojování těch kterých svalových skupin Vás odmění pocitem lehkosti a pohody vyplaveným endorfinem doprovázené úlevou od bolesti zad.


4. Současně svaly, které k provedení cviku nepotřebujete, nechávejte uvolněně - diferencovaná relaxace. Během hodiny Vás k tomuto opakovaně vybízím. Vracíme se tím k základu samotnému a bodu prvnímu - cvičíme vědomě - uvědomujeme si a izolujeme tedy části těla a svaly, které nejsou pro výkon pozice klíčové.


5. Pravidelnost je klíčem k úspěchu. Toto není prázdná fráze ani klišé. Je to zkrátka tak. Mám ráda připodobnění. Ať už  děláte jakýkoli sport  zjistíte, že trénujete-li pravidelně, trénink od tréninku se zlepšujete. V práci i při studiu čehokoli je pravidelnost nutností, bez které nedochází ke zlepšování. Abychom neměli kazy na zubech, nestačí si je vyčistit jednou za čas....Zahrňte cvičení do každodenního režimu a budete nadšení. Žádaná změna Vás mile překvapí.


6. Jezte nejdéle 2 hodiny před cvičením. Během cvičení dochází k zahřátí organismu, ke kontrakcím břišní stěny, obráceným pozicím atd. a to zkrátka nejde dohromady s plným žaludkem...


7. Choďte na lekce zdravé. Máte-li pocit, že na Vás něco leze, více Vám prospěje čaj a odpočinek. Necvičte rovněž v čase probíhající rehabilitace a min. 2 týdny po ni. V případě pochybností konzultujte svůj zdravotní stav a vhodnost cvičení  s Vaším lékařem. Informujte mě prosím o chronických obtížích pro upravení cvičebního plánu.


8. Kombinujte pohybové aktivity. S ohledem na zdravotní přínos je zásadní zvolení správné intenzity, délky a frekvence sportovní aktivity.Vaše pohybová aktivita by měla zůstat variabilní. Cvičte jógu, plavte, běhejte nebo jezděte na kole. Kromě toho, že zabráníte nudě vzniklé ze stereotypu, zabráníte svalům přivyknout si na danou zátěž a stagnovat.


9. Zeptejte se mě na to, co Vás zajímá nebo co Vám není jasné. Jsem otevřená a sdílná.


10.  Usmívejte se...sluší Vám to a dodá lehkost bytí...

Můj přístup...



Pilates a jóga mají mnoho společného. Oba systémy učí koncentraci, přesnosti,  kontrole dechu a budují sílu, rovnováhu a vytrvalost. Oba přístupy dosahují skvělých výsledků, ale každý svou cestou.


Metoda PIlates je unikátní metoda budující silný střed těla, pevné a průžné svaly. Je jedinečnou 

prevencí bolestí zad i řešením již vzniklých potíží. Úspěšně napravuje špatné pohybové stereotypy

a vadné držení těla, získané obvykle jednostrannou zátěží a dlouhodobým přetěžováním konkrétních svalových skupin. Pilates je vhodný pro všechny věkové kategorie, je skvělým tréninkem vaší mysli

a koncentrace. 


Jógu vnímám jako kultivaci sebe sama, jako životní styl, který nás především vybízí "stát se lepším člověkem".


Úsměv a "lehkost" jsou to, co mě často na lekcích jógy chybělo. Souhlasím s tím, že praktikování jógy nelze brát na lehkou váhu a je vhodné volit zodpovědný přístup. Nicméně, jakkoli je jóga vážnou, není rozhodně závažnou. Patří k ní hluboké uvolnění, ztišení a napojení se na vnitřní zdroj, tedy radost...

 

Pohyb je lidskou přirozeností, je tancem našeho těla. Myslím si, že nejsprávnější pohyb pro nás je takový, který nám přináší radost a je uvědomělý. Jedině takový pohyb je účinný a přináší výsledky

na všech úrovních našeho bytí.

 

Uvolněte se.... nádech, výdech a usmívejte se. Celé tělo se rozzáří a duše jásá.

 

Na svých lekcích se snažím vytvářet přátelskou a uvolněnou atmosféru pro Vaši pohodovou a bezpečnou praxi.


Dávám prostor na rozjímání nad filozofickými aspekty jógy a jejich prolínání do našich životů.

 

Odborné vzdělání: Akreditované kurzy MŠMT


Instruktor Pilates 


 - Face Czech Academy,  Doc. PhDr. Eva Blahušová, CSc.

 - Ball pilates

- Chitoning

- Standing Pilates

- Pilates v rehabilitaci

- Pilates pro speciální populaci


Instruktor Jógy 


- RYT 200 Dharamsala Indie 2019

- Instruktor jógy - roční studium 2015 - 2016 Český svaz jógy

- Vinyasa jóga workshop  - Ananda Yoveda Shala - Indie

- Vinyasa jóga - FISAF - Eva Vrbová

- Hormonální jóga

- Astanga vinyasa jóga

- jin jóga

- Kino MaCGregor workshop 


Masér pro sportovní a rekondiční masáže 

Masérská škola ReFIT


- Dornova Metoda Plus - MgA. Zuzana Prouzová Lehrmann


Pedagogické minimum pro instruktory odborného výcviku.

 

Zůstávám bdělým studentem. Stále se učím a čerpám

inspiraci od místních i zahraničních učitelů. V současné době se těším z vedení 

paní Evy Vrbové.


charakteristika lekcí:  Otevřené lekce jsou vhodné pouze pro

pokročilé cvičence a po absolvování úvodní lekce Pre-Pilates, které jsou průběžně vypisovány. Lekce jógy jsou vedeny systematicky výhradně formou kurzů pro bezpečný progres praktikanta a zajištění kontinuity výuky.

k o n t a k t


privátní lekce

 

  Individuální lekce probíhají dle dohody

ve vybavené

cvičebně v Čížové, sTRAKONICÍCH nebo

u Vás doma




 

 - zaměření dle přání klienta


 

-  lekce trvá 60 min v předem

dohodnutém čase

v týdnu či o víkendu

 

CENA: 300,- /60 min.

 

 

 
 
 
 

Copyright @ All Rights Reserved